The tenant of Wildfell Hall

Geef hier je mening over je favoriete Brontë boeken.

Re: The tenant of Wildfell Hall

Berichtdoor Lizzie » 06 dec 2009, 19:05

Ja ik ben het helemaal mee eens dat dit boek meer aandacht verdient. Er zit zoveel emotie is en ik vind het verhaal goed opgebouwd. Het is verrassend eigentijds, ik denk dat vele hedendaagse vrouwen zich met Helen kunnen identificeren. Wat mij ook aanspreekt in het boek is dat vrij feministisch is, wat toch niet zo populair was in die tijd.

Merdyff schreef:Ik heb wel gezien dat ze in de bibliotheek in Aalst (waar ik woon)

Dan woon ik niet heel ver van je ;)
Lizzie

Berichtdoor Alynia » 10 jul 2010, 18:40

Ik heb het een paar maanden terug gelezen, en vond het een erg mooi boek. Ik moet eerlijk toegeven dat ik tijdens het lezen (nouja, halverwege een keertje, niet onder het lezen zelf :P ) een keer de film heb gekeken. Ik had namelijk een set dvd's van mijn moeder geleend waar deze ook tussen zat, en ze moesten ook een keer terug... Ik vond het een mooi boek, wil hem ook nog wel een keertje weer lezen. Maar dan moet ik hem wel een keer opnieuw kopen. Had namelijk een goedkope, maar ook lelijke versie, en die heb ik gebruikt voor Bookcrossing, omdat ik toch een keer een mooiere versie wilde hebben...
Alynia

Berichtdoor LadyThornball » 15 jul 2010, 15:27

Ik heb het boek vandaag uitgelezen. Ik had 'm al eens eerder opgepakt maar weer weggelegd omdat ik het begin nog niet zo interessant vond. Maar uit eindelijk toch weer opgepakt en even door gebeten en warempel toen kwam ik op een punt waarop ik het boek eigenlijk niet meer weg wilde leggen. Het bleef 'spannend' en ik wilde steeds weten hoe het verder zou gaan. Wat ik wel jammer vond is dat het hele stuk van het dagboek van Helen, daartussen geen opmerkingen zijn van Gilbert. Nou schrijft hij het natuurlijk aan zijn brother in law, dus wat dat betreft is het wel logisch dat je pas na het geheel te lezen krijgt wat hij dacht.. maar toch miste ik dat. Verder had ik een gruwelijke hekel aan Arthur Sr. dus dat is heel goed overgebracht. Mooi boek. Wederom een juweeltje van de Bronte zusjes. Jammer dat dit boek zo ondergewaardeerd is en lang niet zo bekend als die van haar zussen. Nou verdiend het nog een goede verfilming.
LadyThornball

Berichtdoor jane » 15 jul 2010, 19:50

In ieder geval een langere waarin ook de minor characters meer uit de verf komen. Ik vond hem niet zo heel slecht trouwens, de BBC verfilming. Ik zou geen betere Gilbert Markham kunnen bedenken!
jane

Vorige

Keer terug naar De Brontë boeken