Mijn naam is Jeannette. Ik ben al jaren een Bronte fan- Jane Eyre heb ik gelezen toen ik 14 was en nu, 30 jaar later, vind ik het nog steeds mooi! Ik ben inmiddels in het bezit van 5 verfilmingen - 1940, 1973, 1981, 1996 en 2004. De 1973 BBC miniserie blijft wat mij betreft nog steeds de beste! (Michael Jayston en Sorcha Cushack)
De Tenant of Wildfell Hall vind ik prachtig - de verfilming trouwens ook! Ik denk dat ik de meeste boeken van de Brontes wel gelezen heb. Anne Bronte heeft ook mooie gedichten geschreven.
Afgelopen jaar ben ik 2 keer naar de Bronte parsonage geweest in Haworth en heb daar gewandeld op de moors, het stadje, kerk en kerkhof bekeken. Aangrijpend vond ik het om de zitkamer van de zussen te zien waar zij na het eten bij elkaar zaten om te handwerken, schrijven en te praten terwijl hun vader in zijn eigen kamer zat. Ook de bank waarop Emily lag toen zij stierf stond er nog.
Ik ben vooral actief op Engelse forums, en dan met name die op de 19e eeuwse Engelse literatuur en dus natuurlijk Jane Austen gericht zijn.
Ik hoop hier veel Nederlandse Bronte fans te ontmoeten!