Wuthering Heights 2009 - iemand al gezien?

Geef hier je mening over verfilmingen van Brontë boeken, of films en documentaires over de Brontës.

Wuthering Heights 2009 - iemand al gezien?

Berichtdoor Essie » 13 maart 2009, 10:38

De eerste aflevering van de nieuwe serie Wuthering Heights staat nu op YouTube. Heb hem zelf nog niet kunnen bekijken, maar ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!
Essie

Re: Wuthering Heights 2009 - iemand al gezien?

Berichtdoor brontes.nl » 23 mei 2009, 11:13

Vanavond op België Eén, niet vergeten te kijken!
brontes.nl
Beheerder

Berichtdoor brontes.nl » 24 mei 2009, 09:41

Zojuist de eerste aflevering gezien. Eerste indruk: begin wat rommelig (als je het boek niet kent, is er volgens mij het eerste kwartier geen touw aan vast te knopen), goede acteurs, tot nu toe redelijk trouw aan het boek. Wat ik prettig vind is dat Heathcliff wat menselijker is gemaakt. In het boek kan ik me maar moeilijk in hem inleven, nu in deze serie zie ik beter waarom hij de dingen doet die hij doet. De actrice die Cathy speelt vind ik ook erg geloofwaardig. Ze heeft de juiste arrogantie en wispelturigheid.
brontes.nl
Beheerder

Berichtdoor Amaryll » 25 mei 2009, 10:57

:x :cry: Nee, niet helemaal. Was totaal vergeten dat het een serie was, want ik kijk het liever in zijn geheel. Nu hoop ik dat ik de juiste versie in huis krijg...
Amaryll

Berichtdoor Gast » 27 jun 2009, 15:47

Ik heb op Belgie Wuthering Heights 2009 gezien. In één woord fantastisch! Heathcliff gespeeld door Tom Hardy is werkelijk briljant, maar ook Cathy, Hindley en Edgar zijn erg indrukwekkend. Het verhaal zit heel goed in elkaar. Ik heb hem op videoband opgenomen en kijk bijna dagelijks!
Gast

Berichtdoor Just_Me » 01 sep 2009, 09:10

Yep, gezien op ITV1, allebei de delen! Geniaal, ontroerend, ik had het boek nog niet gelezen maar vond alles wel begrijpelijk. Wat me opviel, was dat het tweede deel veel intenser was. Meer emotie ook. En in het begin lijkt Heathcliff koud en gemeen, maar later kreeg ik toch medelijden met hem. In een woord GEWELDIG!
Just_Me

Berichtdoor Lizzie » 17 dec 2009, 13:51

Ik heb hem ook gezien. Het begin vond ik moeilijk om te volgen aangezien ik het boek nog niet gelezen heb. Het kwam wat rommelig over en ik kon de personages moeilijk vatten. Maar verder vond ik het een prachtige serie. Ik kijk uit om het boek te lezen.
Lizzie

Berichtdoor Sebazzel » 06 apr 2010, 19:40

Prachtige muziek, prachtige locaties, en een topcast. Iets te rommelig inderdaad, maar volgens interviews was het spelen met de tijdlijn een bewuste keuze om het voor een groter publiek toegankelijker te maken o.i.d.
Sebazzel

Berichtdoor jane » 12 mei 2010, 07:42

Ik heb de nieuwste nog niet gezien, bits and pieces op YouTube, dat wel maar nog niet in zijn geheel. Ik heb een oudere BBC verfilming die me wel aansprak gezien en ook de Binoche/Fiennes en de Timothy Dalton versies gezien.
jane

Keer terug naar De Brontë films